Prednosti, ki nam jih ponujajo tako garaže kot nadstreški, so seveda številne – večje udobje, prihranek časa v zimskih mesecih, ter seveda zaščita avtomobila, ki lahko pomembno podaljša njegovo življenjsko dobo.
Garaža
»Vse garaže med seboj niso enake,« opozarja dipl. ing. gradbeništva Karmen Ilić iz podjetja Geoinvest. Medtem ko garaža znotraj hiše sicer zmanjša kvadraturo, namenjeno ostalim prostorom, je avto tudi zjutraj toplejši, kar seveda poveča vsakodnevno udobje. Po drugi strani pa se v garažah zaradi premajhne zračnosti v avtomobilih večkrat zadržuje vlaga. Posledice se lahko kažejo v prekomernem rosenju stekel, na vlažnih avtomobilskih sedežih in celo v rjavenju karoserije pod talnim tapeciranjem, še dodaja Karmen Ilić. Razlike prav tako obstajajo med garažami samimi: »Lahko se odločite tako za zunanjo kot za notranjo garažo.« Medtem ko je po njenem mnenju poglavitna prednost notranjih garaž lažje prenašanje predmetov iz avta, ki ni odvisno od vremenskih vplivov, je treba upoštevati tudi stroške izgradnje in ogrevanja. Medtem ko notranja garaža predstavlja manjšo začetno investicijo, saj ni treba graditi temeljev in sten, Ilićeva opozarja na toplotne izgube: »Pri vsakem odpiranju vrat se ne shladi samo prostor poleg garaže, temveč je, ker garaž praviloma ne ogrevamo, zaradi potovanja toplote hladnejši tudi prostor tik nad garažo. Tudi to je pri načrtovanju hiše treba upoštevati.«
Garažna vrata
Pri izbiri garažnih vrat je dobro imeti v mislih naslednje kriterije: trpežnost, varnost, trdnost in zanesljivost, estetska sprejemljivost in možnost udobja z daljinskim odpiranjem in zapiranjem, še posebej v primeru slabega vremena. Večina garažnih vrat na trgu izpolnjuje zgoraj omenjene kriterije, razlikujejo pa se predvsem v ceni. Izbirate lahko med dvižnimi, stranskimi, dvokrilnimi vrati, navojnim rolojem in drugimi. Pri primerjavi cen in kvalitete upoštevajte tudi dejstvo, da je nakup garažnih vrat dolgoročen, saj vam bodo služila naslednjih 10-15 let.
Alternativa garaži – nadstrešek
Zadnje desetletje popularnost nadstreškov za avtomobile močno narašča. Kdaj se odločiti za nadstrešek?
- Primanjkovanje notranjih bivalnih površin,
- atraktiven videz in sodobne oblike nadstreškov,
- močno razširjena ponudba,
- večja cenovna dostopnost kot pred leti,
- pomanjkanje časa za kidanje parkirišč in čiščenje zaledenelih avtomobilskih stekel ter strah pred padci zaradi mokrih, zaledenelih in zasneženih površin.

»Avtomobili so pod njimi resnično zaščiteni – in to pred snegom, dežjem, točo, zmrzaljo, UV-sevanjem, bledenjem barve; se pravi, pred vsemi škodljivimi vremenskimi pojavi in vplivi, ki čez vse leto agresivno delujejo nanje,« razlaga Denis Skok iz podjetja Vse za dom, ki se ukvarja s prenovo, vgradnjo in razvojem nadstreškov.
Kakšen nadstrešek izbrati
Nadstreški so lahko kovinski, jekleni, leseni, iz vroče cinkanih profilov ali izdelani v kombinaciji z raznimi vrstami kritin, kot so polikarbonatne plošče, valovite plošče, kaljeno steklo, panelne plošče s protikondenčnim obrizgom in bakrene plošče, pojasnjuje Ilićeva. Prav tako so nadstreški lahko različno oblikovani, tj. tipske izvedbe ali pa prilagojeni individualnim željam. Denis Skok dodaja, da je paleta raznovrstnih, izredno kakovostnih, modernejših kritin, ki se uporabljajo za prekrivanje nadstreškov, zelo velika, še posebej pri polikarbonatih. Najprimernejše kritine so prosojne, običajno dobavljive v prozorni, mlečno beli in prosojno rjavi barvi.
»Vsem, ki polikarbonatov še ne poznajo, bo koristil podatek, da gre za izjemen material lahkega, elegantnega, nevsiljivega videza, ki se zaradi mnogih odtenkov in tipov zlije z okolico. Polikarbonatne kritine se lahko polagajo tako na ravne kot tudi na ločno zakrivljene konstrukcije. Odporne so na UV-sevanje, obremenitve snega, vlago, veter in točo. Njihova gladka površina je še posebej uporabna pozimi, saj se ob snežnih zametih zaplate snega ob pravilno zgrajeni konstrukciji z nadstreška popeljejo kar same, s tem pa se razbremeni pritisk teže snega na konstrukcijo,« pojasnjuje Skok.
Najprimernejši materiali za izdelavo konstrukcij, prekritih s polikarbonati, so železo, inox, aluminij in lameliran lepljen les. Konstrukcije iz navadnega, žaganega lesa za polikarbonate niso primerne: obdelana konstrukcija lahko zaradi delovanja okolja in vremenskih vplivov popoka, se zvija in spreminjajo obliko, kar povzroči poškodbe kritine. Za izdelavo konstrukcij v praksi največ uporabljajo kvadratni, pravokotni in H-jekleni (železni) profili. Njihovi raztezki in krčenje zaradi vplivov okolja so zanemarljivi oz. popolnoma neopazni.
Z mislijo na prihodnost
Po besedah Ilićeve je glavna prednost nadstreška v tem, da ne potrebuje temeljev. Lahko je namreč demontažne izvedbe, kar pomeni, da se ga da premestiti na drugo lokacijo. To je pri načrtovanju gradnje zelo pomembno. Prav tako razmislite o tem, kakšen avto načrtujete v prihodnosti: »Pred naročilom je treba le dobro premeriti nadstrešku namenjene površine, premeriti sedanje avtomobile in, če je mogoče, razmisliti tudi o željah in tipu naslednjih avtomobilov.« Le tako se lahko izognete možnosti, da boste zaradi nepremišljenosti naročili premajhen nadstrešek, kar vam bo čez leta otežilo izbiro želenega avtomobila, še dodaja Skok.